2 feb. 2022
Puratos Group, de wereldleider in ingrediënten en diensten voor bakkers, patissiers en chocolatiers die al meer dan 100 jaar bestaat, heeft zijn nieuwe merkidentiteit bekendgemaakt, met een nieuw logo, een aangepaste huisstijl en de tagline ‘Food Innovation for Good’.
De nieuwe branding weerspiegelt het DNA en de missie van Puratos om ‘de planeet vooruit te helpen met innovatieve voedingsoplossingen voor de gezondheid en het welzijn van mensen overal ter wereld’.
‘Food Innovation for Good’ vat perfect samen waar Puratos voor staat en verwijst naar de ambitie van de onderneming om haar positieve, wereldwijde impact te blijven vergroten voor de toekomstige generaties. Wie vertrouwd is met de sector, zal in het nieuwe logo de kenmerkende eenhoorn van Puratos herkennen – een symbool voor moed en integriteit. De eenhoorn kijkt bovendien vooruit, richting een boeiende toekomst. Een andere belangrijke vernieuwing in de huisstijl van de onderneming is een grotere focus op de kleur rood, die staat voor de passie, inzet en vastberadenheid van Puratos’ werknemers, al verschillende generaties lang.
Sophie Blum, CMO van Puratos: “Onze nieuwe identiteit beklemtoont onze niet-aflatende inzet voor onze klanten, medewerkers, partners en consumenten, en onze ambitie om het succes van Puratos en van onze klanten te verzekeren. Terwijl we onze nieuwe identiteit uitrollen, zullen onze marketeers overal ter wereld ook gebruikmaken van data, digitale tools en artificiële intelligentie om onze klanten te ondersteunen en hen te helpen de concurrentie voor te blijven door samen nieuwe voedingsoplossingen te ontwikkelen die de gezondheid en het welzijn van mensen overal ter wereld bevorderen.”
Met deze nieuwe merkidentiteit versterkt de onderneming de boodschap dat Puratos een betrouwbaar, innovatief en ethisch merk is. Zo blijft de onderneming zich inzetten om een aantal belangrijke kwesties binnen de voedingssector aan te pakken en de nodige verandering te verwezenlijken om de planeet vooruit te helpen met duurzame acties.
Sophie Blum benadrukt bovendien: “Duurzaam ondernemen staat al jarenlang hoog op onze agenda. We zijn ervan overtuigd dat we als verantwoordelijk voedingsbedrijf overal waar we actief zijn levensveranderende maatschappelijke bijdragen moeten leveren. Hiervoor hebben we al een hele reeks initiatieven genomen. Onze Bakkerijscholen bieden jongeren kwaliteitsonderwijs en reiken vaardigheden aan die cruciaal zijn binnen de voedingssector. Met ons Cacao-Trace-programma krijgen cacaoboeren over de hele wereld een hoger inkomen door de productie van superieure chocolade dankzij een gecontroleerd fermentatieproces. En dat zijn slechts twee voorbeelden van hoe we onze diepgewortelde ambities waarmaken om een duurzaam, respectvol en evenwichtig bedrijfsmodel toe te passen en na te leven. Ook de komende jaren zullen we hier verder werk van maken.”