Het lijkt erop dat u Internet Explorer 11 gebruikt. Dit wordt niet ondersteund door deze website. We raden u aan om Google Chrome te gebruiken voor de beste browser-ervaring.

Onze Puratos webshop

BESTEL ONLINE MET EEN MY PURATOS ACCOUNT
My Puratos is een eenvoudige online bestelplatform dat inspiratie, flexibiliteit en gemak biedt aan bakkers, patissiers en chocolatiers. Je kunt je favoriete Puratos-ingrediënten bestellen via de webshop en zelf kiezen wanneer en waar je ze wilt laten leveren!

Als My Puratos-gebruiker kun je:

  • Het volledige Puratos-assortiment ontdekken, inclusief prijzen en voorraadinformatie
  • 24/7 bestellen, op elk moment van de dag
  • Genieten van exclusieve promoties
  • Eenvoudig je favoriete producten opnieuw bestellen
  • Je favoriete recepten opslaan
  • Je bestellingen en factuurgeschiedenis online beheren
  • Toegang krijgen tot technische fiches van de producten

Een trouwe webshopklant getuigt!

Video afspelen

FAQ

  • Account aanmaken
  • Gebruik en navigatie
  • Bestelling
    • Ook als u nog geen Puratos klant bent, kan u zich registreren op de webshop. Bepaalde functies van de webshop zijn echter exclusief voorbehouden aan onze klanten.

      Wanneer u zich registreert op de webshop zonder een klantnummer op te geven, kunt u favoriete recepten toevoegen en het contactformulier gebruiken om een offerte aan te vragen, maar u kan niet online bestellen.

      Als u een webshopklant wilt worden, neem dan contact met ons op via e-mail info@puratos.be, met vermelding van uw geografische regio, zodat we u in contact kunnen brengen met een vertegenwoordiger.

    • 1. Klik rechtsboven op “Bestel online” en vervolgens op "Registreren"

      2. Typ uw klantnummer en uw e-mailadres en definieer vervolgens uw wachtwoord.

      Voordat u op de knop "Account aanvragen" klikt, moet u het vakje aanvinken "IK HEB DE ALGEMENE VOORWAARDEN GELEZEN EN GA ERMEE AKKOORD.".

      3. U ontvangt een e-mail met een link om uw account te activeren. Als de e-mail niet aankomt, vergeet dan niet de map "Spam" in uw mailbox te controleren. Klik op de link in de mail en uw account wordt geactiveerd. U kan inloggen op de webshop.

    • Als u uw webshopaccount hebt ingevoerd via een opgeslagen snelkoppeling op uw desktop of een bladwijzer in uw browser, log dan uit en log in via de website www.puratos.be. Verwijder de snelkoppeling en/of bladwijzer die u heeft gemaakt, omdat de link niet meer geldig is.

      Verwijder uw zoekgeschiedenis, cookies en caches, omdat deze het uploaden van de informatie die u tijdens uw vorige login hebt gedeeld, kunnen verhinderen.

    • Als u al klant bent (u heeft een geldig klantnummer): Probeer uit te loggen en vervolgens weer in te loggen op uw account. Om de verbinding te verbreken, klikt u rechtsboven op "Welkom" en vervolgens op "uitloggen". Klik dan rechtsboven op “Bestel online” en vervolgens op "Inloggen".

      Als u al heeft geprobeerd uit te loggen en opnieuw in te loggen en u ziet uw gebruikelijke producten nog steeds niet, neem dan contact met ons op via e-mail info@puratos.be.

      U bent (nog) geen klant: de meeste webshop-functionaliteiten zijn exclusief voorbehouden aan onze klanten. U kan favoriete recepten toevoegen en het contactformulier gebruiken om een offerte aan te vragen, maar u kan niet online bestellen. Als u een webshopklant wilt worden, neem dan contact met ons op via e-mail info@puratos.be, met vermelding van uw geografische regio, zodat we u in contact kunnen brengen met een vertegenwoordiger.

    • Om uw wachtwoord te wijzigen, klikt u op “Bestel online” rechtsboven, vervolgens op "Inloggen" en tenslotte op "Mijn wachtwoord wijzigen".

      Uw wachtwoord wordt strikt vertrouwelijk behandeld. We weten het niet en we zullen het nooit weten. U bent de enige persoon die het kan wijzigen.

    • Ik heb het registratieformulier ingevuld met mijn klantnummer en mijn e-mailadres, en ik heb mijn wachtwoord gedefinieerd. Toen ik echter op "Verzoek om registratie" klikte, kreeg ik een bericht dat mijn account niet kon worden aangemaakt en dat ik aanvullende informatie moest invullen.

      Bij het aanmaken van uw account voor de webshop controleren wij of uw klantnummer en uw e-mailadres overeenkomen met de gegevens die in ons systeem zijn ingevoerd. Zo ja, dan wordt uw account automatisch aangemaakt. Het e-mailadres dat u opgeeft, kan echter recent zijn en komt mogelijks niet overeen met het e-mailadres dat we eerder hebben geregistreerd. Of gewoon dat uw e-mailadres nooit in ons systeem is opgeslagen. In deze gevallen vragen we u om aanvullende informatie in te vullen om er zeker van te zijn dat het verzoek van u afkomstig is en dat niemand probeert uw identiteit te achterhalen.

      Zodra we deze aanvullende informatie ontvangen en geverifieerd hebben, kunnen we doorgaan met de activering van uw account. Mocht u na 3 of 4 werkdagen nog steeds geen toegang hebben tot de webshop, neem dan gerust contact met ons op via e-mail naar info@puratos.be of contacteer uw Puratos vertegenwoordiger.

    • Ik heb het registratieformulier ingevuld en mijn wachtwoord ingesteld, maar ik heb geen bevestigingsmail ontvangen om mijn account te activeren.

      Denk er eerst aan om te controleren of de bevestigingsmail niet is binnen gekomen in de map "Spam" in uw mailbox.

      Als u de mail echt niet vindt, neem dan contact met ons op via e-mail info@puratos.be.

    • Ik ben al ingelogd op de webshop vanaf mijn computer. Kan ik ook verbinding maken met mijn laptop? Ja, u kan tegelijkertijd verbinding maken met meerdere apparaten met dezelfde login en hetzelfde wachtwoord.

      Als u een product vanaf uw computer aan uw winkelmandje toevoegt, vernieuwt u gewoon de pagina op uw mobiel om de update van uw winkelmandje te zien.

    • Op uw computer: Gebruik het menu aan de linkerkant om door de verschillende onderdelen van de webshop te navigeren.

      Op uw tablet of mobiel: Gebruik het centrale menu om door de verschillende onderdelen van de webshop te navigeren.

    • Om te genieten van een optimale ervaring op onze webshop, raden we u aan Internet Explorer niet te gebruiken en voorkeur te geven aan andere browsers zoals Chrome, Firefox of Safari.

      • Klik hier om Google Chrome te downloaden. 
      • Klik hier om Firefox te downloaden. 
      • Klik hier om Safari te downloaden pour IOS Mac.

    • Ja, de My Puratos app is er!

      Bestel jouw favoriete bakkerij-, patisserie- en chocoladeproducten snel en eenvoudig via onze nieuwe app.

      ✔️ Direct toegang tot het volledige assortiment

      ✔️ Bestellen waar en wanneer je wilt

      ✔️ Ontvang exclusieve acties en ontdek nieuwigheden

      📥 Download nu via de Apple Store of Google Play en en geniet van een fluïde en vlotte ervaring !

    • Wanneer u uw leveringsdatum selecteert, heeft u de mogelijkheid om een opmerking achter te laten.

      Gebruik deze ruimte alleen voor opmerkingen met betrekking tot uw bestelling (bijvoorbeeld: u heeft geen product gevonden, u bent alleen 's middags beschikbaar, etc.).

      Gebruik voor alle andere vragen het contactformulier.

    • Wanneer u uw bestelling voltooit, ziet u de bevestigingspagina "Bedankt voor uw bestelling!”. En u ontvangt een bevestigingsmail.

      Als u dit bericht niet ziet aan het einde van uw bestelling of als u geen bevestigingsmail ontvangt, betekent dit dat uw bestelling niet verzonden is en ook niet wordt verwerkt.

      Als u alle stappen hebt gevolgd die zijn aangegeven in het gedeelte “Mijn bestelling voltooien” en u de bevestigingspagina niet ziet, neem dan contact met ons op via e-mail info@puratos.be.

    • 1. Zodra u alle gewenste producten aan uw winkelmandje hebt toegevoegd, klikt u op het winkelmandje-icoon rechtsboven.

      2. U wordt doorverwezen naar de "winkelmand" pagina. Klik op "Bestellen" rechts op de pagina om uw bestelling te plaatsen.

      3. Selecteer uw aflever- en factuuradressen. Als u maar één adres heeft, klik dan op "Volgende". Als u meer dan één adres heeft, gebruik dan de pijlen om het drop-down menu te openen en kies uw optie.

      4. Selecteer de eerstvolgende beschikbare leverdatum. Neem contact op met uw vertegenwoordiger als u meer dan één datum beschikbaar heeft en niet zeker weet welke datum u moet kiezen. Op dezelfde pagina kan u ook een opmerking aan uw bestelling toevoegen, door op het plus-icoon te klikken om een venster te openen. Klik dan op “Volgende” om uw bestelling af te ronden.

      5. U ziet een pagina met het overzicht van uw bestelling. Vink het vakje "Ik verklaar dat ik de algemene verkoopvoorwaarden heb gelezen en goedgekeurd" aan en klik vervolgens op de knop "Bestellen" om uw bestelling af te ronden.

      6.U ziet nu de bevestigingspagina “Bedankt voor uw bestelling!”. En u ontvangt een bevestigingsmail.

    • Wanneer ik producten aan mijn winkelmandje toevoeg, zie ik de animatie die aangeeft dat het product is toegevoegd, maar na een tijdje verdwijnt het pictogram en weet ik niet meer welke van de producten in mijn lijst al gekozen zijn.

      Om te controleren welke producten u al aan uw winkelmandje heeft toegevoegd, klikt u op het pictogram "Mandje" rechtsboven.

    • U kunt op elk moment terugkeren naar uw dashboard.

      Op uw computer: Klik rechtsboven op "Welkom" en vervolgens op "Dashboard".

      Op uw tablet of mobiel: Klik op het pictogram "Welkom".

      • Klik in het webshopmenu (zijmenu op uw computer of centraal menu op uw mobiel en tablet) op "Productcatalogus".
      • U kan de zoekbalk of de filters gebruiken om uw product te vinden.

    • Op uw computer: Gebruik de filters aan de linkerkant of de zoekopdracht aan de rechterkant. Als u de zoekopdracht gebruikt, typ dan het gewenste zoekwoord in en klik op het vergrootglaspictogram (of druk op "enter") om uw zoekopdracht te starten.

      Op uw tablet of mobiel: Klik op "Zoeken". U kan de beschikbare filters gebruiken of een zoekopdracht uitvoeren met trefwoorden.