Het lijkt erop dat u Internet Explorer 11 gebruikt. Dit wordt niet ondersteund door deze website. We raden u aan om Google Chrome te gebruiken voor de beste browser-ervaring.

Puratos is de Belgian Marketing Company of the Year

Erkenning voor doelgerichte innovatie en uitmuntendheid in data

6 nov. 2025

Corporate
sustainability
health-well-being
innovation

Op 5 november 2025  werd Puratos geëerd met twee prestigieuze onderscheidingen tijdens de Belgian Marketing Awards, georganiseerd door BAM – de Belgian Assoction of Marketing opgericht door 7 toonaangevende marketing bedrijven en organisaties: ACC, BAM, BABM, BMMA, CUBE, UBA and UMA:

  • Belgian Marketing Company of the Year 2025
  • Deloitte Excellence in Data & Martech Award

Deze erkenningen zijn een bewijs van wie we zijn: een bedrijf dat purpose, innovatie en samenwerking combineert om een positieve impact te maken voor mens, gemeenschappen en de planeet.

Deze erkenning is extra speciaal, gezien Puratos het eerste B2B bedrijf ooit is om de titel van Belgian Marketing Company of the Year te ontvangen.

Als bedrijf dat trots geworteld is in België en geïnspireerd door ons Belgisch erfgoed, is het bijzonder betekenisvol om deze erkenning op eigen bodem te krijgen.  

Food Innovation for Good: Erkenning van ons Doel

De benoeming tot Belgische Marketing Onderneming van het Jaar is een erkenning van ons engagement voor betekenisvolle marketing en voor ons doel: Food Innovation for Good. Voor ons gaat marketing niet alleen over communicatie, het gaat ook over het creëren van echte waarde voor onze klanten, partners en consumenten. Het gaat erom ervoor te zorgen dat elke innovatie die we op de markt brengen, niet alleen onze klanten helpt hun bedrijf te laten groeien, maar ook voeding gezonder en duurzamer maakt voor mens en planeet.

Deze overtuiging vormde de leidraad voor de case die we aan de jury voorlegden en weerspiegelt hoe we ons doel in ons hele bedrijf tot leven brengen - van onze langetermijnstrategie tot de dagelijkse acties van onze teams. We lieten zien hoe onze bedrijfsstrategie en visie innovatie, duurzaamheid en maatschappelijke waarde met elkaar verbinden.

Het benadrukt ook onze ambitie om de beste B2B2C-marketeers te zijn, waarbij een diepgaand begrip van de consument wordt verbonden met sterke zakelijke partnerschappen om oplossingen te creëren die echt een verschil maken.

In onze case hebben we benadrukt hoe:

  • Taste Tomorrow, ons wereldwijde programma voor consumenteninzichten, helpt ons en onze klanten te anticiperen op trends.
  • We ontwikkelen voortdurend gezondere en duurzamere producten, verbeteren de voeding en verkleinen tegelijkertijd onze ecologische voetafdruk. 
  • We werken aan het duurzamer maken van onze activiteiten, met initiatieven die afval minimaliseren, emissies verlagen en efficiëntie stimuleren.
  • Marketing ondersteunt actief de groei en innovatie van bedrijven en helpt ons doel en onze inzichten om te zetten in klantsucces.
  • En hoe we waarde creëren voor de samenleving door middel van programma's zoals Cacao-Trace, onze Bakery Schools en vele andere initiatieven die gemeenschappen over de hele wereld sterker maken.

Samen laten deze inspanningen zien hoe we ons doel omzetten in impact, waarbij zakelijk succes wordt gecombineerd met positieve verandering voor mens en planeet.

Excellentie in Data dank zij Taste Tomorrow

De Deloitte Excellence in Data & Martech Award erkent hoe we data en technologie gebruiken  om zinvolle, meetbare impact te creëren voor onze klanten. De kern van deze prestatie is Taste Tomorrow, ons wereldwijde ecosysteem voor consumenteninzichten - het grootste onderzoek in de bakkerij-, patisserie- en chocolade-industrie. Door inzichten om te zetten in actie, helpt Taste Tomorrow onze klanten trends voor te blijven en innovaties te leveren die voldoen aan de veranderende behoeften van consumenten over de hele wereld.

“Deze prijzen erkennen hoe onze teams elke dag met en voor onze klanten werken en inzichten, innovatie en doelgerichtheid omzetten in echte bedrijfsgroei. Bij Puratos slagen we als onze klanten slagen. Deze erkenning weerspiegelt niet alleen onze uitmuntende marketing, maar ook het vertrouwen en de samenwerking die we opbouwen met onze partners wereldwijd. Samen bewijzen we dat goed doen en goed bezig zijn hand in hand kunnen gaan.”

“Deze prijzen erkennen hoe onze teams elke dag met en voor onze klanten werken en inzichten, innovatie en doelgerichtheid omzetten in echte bedrijfsgroei. Bij Puratos slagen we als onze klanten slagen. Deze erkenning weerspiegelt niet alleen onze uitmuntende marketing, maar ook het vertrouwen en de samenwerking die we opbouwen met onze partners wereldwijd. Samen bewijzen we dat goed doen en goed bezig zijn hand in hand kunnen gaan.”

“Deze prijzen erkennen hoe onze teams elke dag met en voor onze klanten werken en inzichten, innovatie en doelgerichtheid omzetten in echte bedrijfsgroei. Bij Puratos slagen we als onze klanten slagen. Deze erkenning weerspiegelt niet alleen onze uitmuntende marketing, maar ook het vertrouwen en de samenwerking die we opbouwen met onze partners wereldwijd. Samen bewijzen we dat goed doen en goed bezig zijn hand in hand kunnen gaan.”

Laurence Herbert - Chief Marketing Officer at Puratos

Samen impact maken

Deze awards zijn meer dan erkenning. Ze bevestigen opnieuw onze toewijding om samen te werken met klanten over de hele wereld om innovatie, data en purpose samen te brengen voor blijvende positieve verandering. We zijn er trots op België op het wereldtoneel te vertegenwoordigen en overal waar we actief zijn vooruitgang te blijven inspireren in de voedingsindustrie, innoveren voor het goede.