6 nov. 2025
Op 5 november 2025 werd Puratos geëerd met twee prestigieuze onderscheidingen tijdens de Belgian Marketing Awards, georganiseerd door BAM – de Belgian Assoction of Marketing opgericht door 7 toonaangevende marketing bedrijven en organisaties: ACC, BAM, BABM, BMMA, CUBE, UBA and UMA:
Deze erkenningen zijn een bewijs van wie we zijn: een bedrijf dat purpose, innovatie en samenwerking combineert om een positieve impact te maken voor mens, gemeenschappen en de planeet.
Deze erkenning is extra speciaal, gezien Puratos het eerste B2B bedrijf ooit is om de titel van Belgian Marketing Company of the Year te ontvangen.
Als bedrijf dat trots geworteld is in België en geïnspireerd door ons Belgisch erfgoed, is het bijzonder betekenisvol om deze erkenning op eigen bodem te krijgen.
De benoeming tot Belgische Marketing Onderneming van het Jaar is een erkenning van ons engagement voor betekenisvolle marketing en voor ons doel: Food Innovation for Good. Voor ons gaat marketing niet alleen over communicatie, het gaat ook over het creëren van echte waarde voor onze klanten, partners en consumenten. Het gaat erom ervoor te zorgen dat elke innovatie die we op de markt brengen, niet alleen onze klanten helpt hun bedrijf te laten groeien, maar ook voeding gezonder en duurzamer maakt voor mens en planeet.
Deze overtuiging vormde de leidraad voor de case die we aan de jury voorlegden en weerspiegelt hoe we ons doel in ons hele bedrijf tot leven brengen - van onze langetermijnstrategie tot de dagelijkse acties van onze teams. We lieten zien hoe onze bedrijfsstrategie en visie innovatie, duurzaamheid en maatschappelijke waarde met elkaar verbinden.
Het benadrukt ook onze ambitie om de beste B2B2C-marketeers te zijn, waarbij een diepgaand begrip van de consument wordt verbonden met sterke zakelijke partnerschappen om oplossingen te creëren die echt een verschil maken.
In onze case hebben we benadrukt hoe:
Samen laten deze inspanningen zien hoe we ons doel omzetten in impact, waarbij zakelijk succes wordt gecombineerd met positieve verandering voor mens en planeet.
De Deloitte Excellence in Data & Martech Award erkent hoe we data en technologie gebruiken om zinvolle, meetbare impact te creëren voor onze klanten. De kern van deze prestatie is Taste Tomorrow, ons wereldwijde ecosysteem voor consumenteninzichten - het grootste onderzoek in de bakkerij-, patisserie- en chocolade-industrie. Door inzichten om te zetten in actie, helpt Taste Tomorrow onze klanten trends voor te blijven en innovaties te leveren die voldoen aan de veranderende behoeften van consumenten over de hele wereld.
“Deze prijzen erkennen hoe onze teams elke dag met en voor onze klanten werken en inzichten, innovatie en doelgerichtheid omzetten in echte bedrijfsgroei. Bij Puratos slagen we als onze klanten slagen. Deze erkenning weerspiegelt niet alleen onze uitmuntende marketing, maar ook het vertrouwen en de samenwerking die we opbouwen met onze partners wereldwijd. Samen bewijzen we dat goed doen en goed bezig zijn hand in hand kunnen gaan.”
Laurence Herbert - Chief Marketing Officer at Puratos
Deze awards zijn meer dan erkenning. Ze bevestigen opnieuw onze toewijding om samen te werken met klanten over de hele wereld om innovatie, data en purpose samen te brengen voor blijvende positieve verandering. We zijn er trots op België op het wereldtoneel te vertegenwoordigen en overal waar we actief zijn vooruitgang te blijven inspireren in de voedingsindustrie, innoveren voor het goede.