Het lijkt erop dat u Internet Explorer 11 gebruikt. Dit wordt niet ondersteund door deze website. We raden u aan om Google Chrome te gebruiken voor de beste browser-ervaring.

Hoe online te bestellen met MyPuratos

BESTEL ONLINE MET EEN MyPuratos-ACCOUNT

MyPuratos is een eenvoudig online bestelplatform dat inspiratie, flexibiliteit en gemak biedt voor bakkers, patissiers en chocolatiers. Via de webshop kunt u uw favoriete Puratos ingrediënten bestellen en zelf kiezen wanneer en waar u ze geleverd wilt hebben!

Als MyPuratos-gebruiker kunt u:

  • Het volledige Puratos assortiment incl. prijzen en voorraadinformatie ontdekken
  • De hele dag door bestellen, 24 uur / 7 dagen
  • Genieten van exclusieve promoties
  • Eenvoudig herbestellen
  • Uw favoriete recepten bewaren
  • Uw bestellingen en factuurgeschiedenis online beheren
  • Toegang krijgen tot technische fiches van de producten
Website Image 1920x750 px

Hoe maak je een account aan?

Om MyPuratos te gebruiken, moet je eerst een account aanvragen. Slechts een paar stappen verwijderd van uw eerste bestelling!

Hoe online bestellen?

Heb je je account al aangemaakt? Goed! Plaats nu uw eerste bestelling online.

FAQ

  • Account aanmaken
  • Gebruik en navigatie
  • Bestellen
    • Ik heb het registratieformulier ingevuld en mijn wachtwoord ingesteld, maar ik heb geen bevestigingsmail ontvangen om mijn account te activeren.

      Vergeet eerst niet om te controleren of de bevestigingsmail zich in de map "Ongewenste e-mail/Spam" van uw mailbox bevindt.

      Als u het niet kunt vinden, neem dan contact met ons op via e-mail.

    • Stap 1: U klikt rechtsboven op MyPuratos en vervolgens op "Registreren"

      Stap 2:

      Als u al klant bent bij Puratos:

      Voer uw klantnummer (u vindt het op de factuur) en uw e-mailadres in en stel vervolgens uw wachtwoord in.

      Als u nog nooit producten rechtstreeks van Puratos hebt gekocht:

      Voer uw bedrijfsgegevens en uw e-mailadres in en stel vervolgens uw wachtwoord in.

      Voordat u op de knop "Registreren" klikt, moet u eraan denken het vakje "Ik verklaar dat ik het gegevensbeschermingsbeleid van MyPuratos heb gelezen en goedgekeurd" aan te vinken.

      Stap 3: U ontvangt een e-mail met een link om je account te activeren. Als de e-mail niet aankomt, vergeet dan niet de map "Ongewenste e-mail/Spam" van uw mailbox te controleren.

      Klik op de link in de e-mail en uw account wordt geactiveerd. U kunt inloggen op MyPuratos.

    • Ja, het is helemaal mogelijk. Een account kan meerdere e-mailcontactpersonen hebben, die aan verschillende gebruikers zijn gekoppeld. Alle bestellingen worden via hetzelfde account geplaatst en de gebruikers krijgen allemaal dezelfde informatie te zien.

    • Ook als u nog geen klant bent bij Puratos, kan je je registreren op MyPuratos via deze link. Na het doorlopen van alle stappen in het registratieformulier, ontvangt u een e-mail om uw e-mailadres te bevestigen. Zodra deze stap is voltooid, kunt u inloggen en uw MyPuratos-account gaan gebruiken.

    • Om uw wachtwoord te wijzigen, klikt u op het MyPuratos-pictogram rechtsboven, vervolgens op "Inloggen" en ten slotte op "Wachtwoord vergeten? Resetten".

      Uw wachtwoord is strikt vertrouwelijk. Jij bent de enige die het kan veranderen.

    • Dit is momenteel niet mogelijk. Het is iets dat we in de toekomst zouden kunnen overwegen: toegang krijgen tot meerdere accounts met hetzelfde e-mailadres / gebruikersnaam. Als u op dit moment twee of meer winkels heeft, elk met een ander btw-nummer, moet u verschillende accounts aanmaken op MyPuratos.

    • Ik heb het registratieformulier ingevuld met mijn klantnummer en e-mailadres en ik heb mijn wachtwoord ingesteld. Toen ik echter op "registratie aanvragen" klikte, kreeg ik een bericht dat mijn account niet kon worden aangemaakt en dat ik aanvullende informatie moest verstrekken.

      Wanneer u uw MyPuratos-account aanmaakt, controleren we of uw klantnummer en e-mailadres overeenkomen met de gegevens die in ons systeem zijn ingevoerd. Als dit het geval is, wordt uw account automatisch aangemaakt.

      Het is echter mogelijk dat het e-mailadres dat u opgeeft recent is en niet overeenkomt met het e-mailadres dat we eerder hadden geregistreerd. Of simpelweg dat uw e-mailadres nooit in ons systeem is geregistreerd. In deze gevallen vragen we u om aanvullende informatie te verstrekken om er zeker van te zijn dat het verzoek van u afkomstig is en dat niemand probeert uw identiteit over te nemen.

      Zodra we deze aanvullende informatie hebben ontvangen en geverifieerd, kunnen we doorgaan met de activering van uw account. Als u na 3 of 4 werkdagen nog steeds geen toegang heeft tot MyPuratos, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via e-mail of uw vertegenwoordiger te vragen uw klantenbestand bij te werken.

    • 1. Ga naar de sectie Recepten:

      2. Als u geïnteresseerd bent in een recept, klik dan op het hartje rechtsboven. Wanneer het hartje is ingevuld, betekent dit dat het recept is toegevoegd aan uw favorieten.

      3. Om terug te keren naar uw dashboard en de recepten te zien die u hebt opgeslagen, klikt u op "MyPuratos"

      4. Klik in het menu aan de linkerkant op "Mijn favoriete recepten".

    • Om te genieten van een optimale surfervaring op MyPuratos, raden wij u aan om geen Internet Explorer te gebruiken en andere browsers zoals Chrome, Firefox of Safari te gebruiken.

      Klik hier om Google Chrome te downloaden.

      Klik hier om Firefox te downloaden.

      Klik hier om Safari te downloaden.

    • Ja, de My Puratos app is er!

      Bestel jouw favoriete bakkerij-, patisserie- en chocoladeproducten snel en eenvoudig via onze nieuwe app.

      ✔️ Direct toegang tot het volledige assortiment

      ✔️ Bestellen waar en wanneer je wilt

      ✔️ Ontvang exclusieve acties en ontdek nieuwigheden

      📥 Download nu via de Apple Store of Google Play en en geniet van een fluïde en vlotte ervaring !

    • Op Android

      Open MyPuratos met uw browser en klik vervolgens op de drie kleine puntjes rechtsboven;

      Kies de optie "Toevoegen aan startscherm"

      Klik op "Toevoegen"

      De snelkoppeling wordt toegevoegd aan uw startscherm. Klik erop om direct toegang te krijgen tot uw MyPuratos-account.

    • Klik op "MyPuratos" om naar het MyPuratos dashboard te gaan

      Klik in het menu aan de linkerkant op "Mijn promoties". U kunt daar al uw exclusieve promoties zien.

    • Ik ben al ingelogd op MyPuratos vanaf mijn computer. Kan ik ook inloggen op mijn mobiel?

      Ja, u kunt op meerdere apparaten tegelijk inloggen met dezelfde login en hetzelfde wachtwoord.

      Als u vanaf uw computer een product aan uw winkelwagen toevoegt, vernieuwt u de pagina op uw mobiele telefoon om te zien hoe uw winkelwagen wordt bijgewerkt.

    • Om het e-mailadres te wijzigen, dient u contact op te nemen met onze klantenservice. We verwijderen het oude account en u kunt zich opnieuw registreren als "bestaande klant". De gegevens blijven ongewijzigd in uw nieuwe account.

    • Om de technische informatie van producten te zien, moet u eerst inloggen. Ga vervolgens naar de productpagina en klik op "Documenten" onder de afbeeldingen van het product om het technische gegevensblad te downloaden en te bekijken.

    • 1. Ga naar de sectie Recepten:

      2. Als u geïnteresseerd bent in een recept, klik dan op het hartje rechtsboven. Wanneer het hartje is ingevuld, betekent dit dat het recept is toegevoegd aan je favorieten.

      3. Om terug te keren naar uw dashboard en de recepten te zien die u hebt opgeslagen, klikt u op het pictogram "MyPuratos".

      Klik vervolgens op het centrale menu en tenslotte op "Mijn favoriete recepten".

    • Op een iPhone

      Deze optie is alleen beschikbaar met Safari.

      Open MyPuratos met Safari en klik vervolgens op het pictogram onderaan uw scherm, met een pijl die naar boven wijst;

      Kies de optie "Op het startscherm";

      Klik op "Toevoegen";

      De snelkoppeling wordt toegevoegd aan uw startscherm. Klik erop om direct toegang te krijgen tot uw MyPuratos-account.

    • Klik op "MyPuratos" om naar het MyPuratos dashboard te gaan

      Klik in het menu aan de linkerkant op "Mijn facturen". Daar ziet u een factuurlijst met de gedetailleerde informatie en downloadoptie.

    • Op uw computer

      Gebruik het menu aan de linkerkant om door de verschillende secties van MyPuratos te navigeren.

      Op uw tablet of mobiel

      Gebruik het centrale menu om door de verschillende secties van MyPuratos te navigeren.

    • Als u al klant bent (u heeft een geldig klantnummer):

      Probeer uit te loggen en vervolgens weer in te loggen op uw account.

      Om uit te loggen, klikt u rechtsboven op het mannetje en vervolgens op "uitloggen".

      Klik vervolgens rechtsboven terug op het mannetje en vervolgens op "log in".

      Als u al hebt geprobeerd uit te loggen en weer in te loggen en u uw gebruikelijke producten nog steeds niet ziet, neemt u contact met ons op.

    • Ja, uw klantnummer is gekoppeld aan uw account, dus de productprijs zal precies hetzelfde zijn als de prijs die u van uw vertegenwoordiger krijgt.

    • U kunt op elk gewenst moment terugkeren naar uw dashboard.

      Op een computer

      Klik rechtsboven op "Bestel online" en vervolgens op "MyPuratos"

      Op een tablet of mobiel

      Klik op het pictogram.

    • Als u meerdere afleveradressen heeft, kunt u er een selecteren voor de levering bij het afrekenen.

    • Ik krijg verschillende leveringsdata aangeboden wanneer ik mijn bestelling afrond. Kan ik een andere datum kiezen dan mijn gebruikelijke leverdatum?

      Uw gebruikelijke leveringsdag blijft ongewijzigd, zelfs als er meerdere data aan u worden aangeboden op MyPuratos.

      Als u vragen heeft over uw leveringsdatum, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw MyPuratos-vertegenwoordiger.

      Uw vertegenwoordiger kan u ook informeren wanneer er wijzigingen zijn, vooral tijdens feestdagen.

    • Wanneer ik producten aan mijn winkelwagen toevoeg, zie ik de animatie die aangeeft dat het product is toegevoegd, maar na een tijdje verdwijnt het pictogram en weet ik niet meer welke van de producten in mijn gebruikelijke productenlijst in de winkelwagen zitten.

      Om te controleren welke producten u al aan uw winkelwagen heeft toegevoegd, klikt u eenvoudig op het pictogram "Winkelwagen" rechtsboven.

      Op dit moment worden de producten die aan de winkelwagen worden toegevoegd, niet aangegeven in de sectie "Mijn gebruikelijke producten".

    • 1. Zodra u alle gewenste producten aan uw winkelwagen heeft toegevoegd, klikt u rechtsboven op het winkelwagenpictogram.

      2. U wordt doorgestuurd naar de pagina "winkelwagen". Klik op "Bestellen" onderaan de pagina om uw bestelling te plaatsen.

      3. Selecteer uw aflever- en factuuradres. Als u maar één adres hebt, klik dan op "volgende". Als u meer dan één adres heeft, gebruikt u de pijlen om het dropdown-menu te openen en kiest u uw optie.

      4. Selecteer de eerstvolgende beschikbare leverdatum. Als u meerdere beschikbare data heeft en u niet zeker weet welke datum u moet kiezen, neem dan contact op met uw vertegenwoordiger.

      5. U krijgt een pagina te zien met het overzicht van uw bestelling. Vink het vakje "Ik verklaar dat ik de algemene verkoopvoorwaarden heb gelezen en goedgekeurd" aan en klik vervolgens op de knop "Bestellen" om uw bestelling af te ronden.

      6. U krijgt de bevestigingspagina "Bedankt voor uw bestelling!" te zien en u ontvangt een bevestigingsmail.

    • Als u al eerder bij Puratos hebt gekocht, kunt u uw gebruikelijke betaalmethoden gebruiken en uw facturen betalen binnen de afgesproken betalingstermijn.

      Als u een nieuwe klant bent, kunt u betalen met online betaling (creditcards, enz.)

    • Wanneer u uw bestelling afrondt, ziet u de bevestigingspagina "Bedankt voor uw bestelling!" en ontvangt u een bevestigingsmail.

      Als u dit bericht niet ziet aan het einde van uw bestelling of als u de bevestigingsmail niet ontvangt, betekent dit dat uw bestelling niet is verzonden en niet zal worden verwerkt.

      Als u alle stappen hebt gevolgd die worden aangegeven in het gedeelte Mijn bestelling afronden en u ziet de bevestigingspagina niet, neem dan contact met ons op via e-mail.

    • De verpakking van de producten wordt aangegeven in de rubriek "Specificaties" van de product pagina. Die staat ook in de rubriek "Mijn producten" (kolom "Verpakking" ).

      Om zeker te zijn van de bestelde hoeveelheid, raadpleegt u altijd de hoeveelheid die is aangegeven in "Verpakking".

    • U kunt 12, 24 of 36 producten per pagina weergeven in de sectie "Mijn gebruikelijke producten".

      Op een computer

      Kies uw optie in het vervolgkeuzemenu.

      Op een tablet of mobiel

      Klik op de knop "Zoeken" en kies vervolgens uw optie in het vervolgkeuzemenu.

    • Om een nieuw afleveradres toe te voegen, kunt u contact met ons opnemen via e-mail of telefoon.

    • Gebruik deze ruimte alleen voor opmerkingen die betrekking hebben op uw bestelling (bijvoorbeeld: u heeft een product niet kunnen vinden, u bent alleen 's middags beschikbaar, enz.).

      Voor andere vragen kunt u het contactformulier gebruiken.

    • Klik in het menu aan de linkerkant van het MyPuratos-dashboard op "Bestellen via Excel". U kunt meerdere producten tegelijk aan uw winkelwagen toevoegen door een Excel-bestand op deze pagina te importeren. Volg de onderstaande stappen:

      1. Download het Excel-bestandssjabloon

      U kunt dit sjabloon gebruiken om de producten toe te voegen. Zorg ervoor dat u het juiste materiaalnummer invoert - referentienummer voor elk product.

      Het veld "contractnummer" is optioneel. U kunt het negeren als je geen contract hebt.

      Downloaden

      2. Verstuur uw bestand

      Zodra u alle gewenste producten aan uw Excel-bestand heeft toegevoegd, kunt u het verzenden om de producten aan uw winkelwagen toe te voegen. Klik op "Bestellen via Excel" en upload vervolgens het Excel-bestand. Het importeren kan enkele minuten duren, afhankelijk van het aantal producten in uw lijst.

    • Rechtsboven op de pagina vindt u de knop "Contact" om toegang te krijgen tot het contactformulier. Daar vindt u ons contactnummer, e-mailadres en adres. U kunt ook het formulier invullen om contact met ons op te nemen over specifieke problemen. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

    • Om uw bestelling te wijzigen of te annuleren, kunt u contact met ons opnemen via e-mail of telefoon.

    • Klik op "MyPuratos" om naar het MyPuratos dashboard te gaan

      Klik in het menu aan de linkerkant op "Mijn bestelling". Daar ziet u een bestellijst met de verzendstatus. Voor meer gedetailleerde informatie over de bestellingen kunt u contact met ons opnemen via e-mail of telefoon.

    • Op een computer

      Gebruik de filters aan de linkerkant of de zoekfunctie aan de rechterkant. Als u de zoekfunctie gebruikt, typt u het gewenste trefwoord en klikt u op het vergrootglaspictogram (of drukt u op "enter") om uw zoekopdracht te starten.

      Op een tablet of mobiel

      Klik op "Zoeken". U kunt de beschikbare filters gebruiken of zoeken op trefwoorden.

    • 1. Klik in het MyPuratos-menu (zijmenu op een computer of centraal menu op een mobiel of tablet) op "Zoek een product".

      2. U kunt de zoekbalk of de filters gebruiken om uw product te vinden.