Het lijkt erop dat u Internet Explorer 11 gebruikt. Dit wordt niet ondersteund door deze website. We raden u aan om Google Chrome te gebruiken voor de beste browser-ervaring.

7 tips om uw activiteit te stimuleren tijdens de feestdagen

10 dec. 2020

Blog
Artisanaal

De feestdagen zijn altijd een belangrijke tijd van het jaar voor ambachtelijke bakkers en een kans om uw zaak een boost te geven. Dit ongewone jaar biedt misschien zelfs extra kansen, omdat consumenten lokale bedrijven willen ondersteunen. Dus hoe bezoekers naar uw winkel leiden en hoe haalt u het meeste uit de feestdagen? We geven u 7 tips om deze periode optimaal te benutten en uw omzet te stimuleren.

1. Promoot uw seizoensaanbiedingen

Laat uw klanten weten welke seizoensgebonden producten u aanbiedt. Laat ze weten wat u te bieden hebt, laat ze zien hoe u de producten op een feestelijke manier presenteert of inspireer ze met recepten of menu's waarin uw producten gebruikt worden. Gebruik verschillende methoden om uw klanten te bereiken: verstuur e-mails, hang posters op in uw winkel, gebruik borden bij de ingang van uw winkel, promoot uw assortiment op uw website en gebruik uw sociale media.

2. Maak gebruik van sociale netwerken

Communiceren via sociale media is een goedkope, gemakkelijke en effectieve manier om potentiële klanten te bereiken. Het is een geweldige manier om uw producten en diensten onder de aandacht te brengen en vooral waarom ze belangrijk zijn tijdens de feestdagen. Plaats foto's van uw seizoensrecepten op uw website en sociale media.

3. Deel uw dankbaarheid met uw klanten

2020 is voor de meesten van ons geen gemakkelijk jaar geweest. Bedank uw klanten voor hun loyaliteit met kleine gebaren. Overweeg om (gepersonaliseerde) nieuwjaarskaarten te printen en toe te voegen aan hun aankoop. 

Of geef één van uw producten cadeau. Hopelijk vinden ze het zo leuk dat ze het bij een volgende bezoek aan uw winkel kopen! Iedereen houdt van gratis geschenken en producten. Waarom speelt u niet kerstman en geeft u een gratis gebakje aan alle 25 klanten die tijdens deze periode bij u kopen?

4. Geef iets terug aan de gemeenschap

Sommige mensen maken een moeilijke tijd door en hebben misschien niet de middelen om te feesten zoals ze zouden willen. Bekijk lokale liefdadigheidsinstellingen zoals voedselbanken om te zien hoe u hen kan helpen, en gebruik sociale media om uw klanten hierover te informeren.

5. Zorg ervoor dat uw assortiment aansluit bij de nieuwe situatie

We zijn genoodzaakt om de feestdagen in kleine groepen te vieren. Zorg ervoor dat uw assortiment dit weerspiegelt door kleinere formaten te maken.

6. Denk aan feesten uit verschillende culturen

Chanoeka, Kerstmis, Nieuwjaar, Driekoningen,... al deze feestdagen zijn gelegenheden waarbij gebak een extraatje kan zijn. Overweeg om traktaties te maken voor verschillende thema's en culturen.

7. Creëer een feestelijke sfeer in uw bakkerij

Moedig voorbijgangers aan om uw winkel binnen te gaan. Gebruik aantrekkelijke decoratie en maak uw winkel warm en gezellig zodat uw klanten in de kerststemming komen. U kan zelfs overwegen om uw personeel in een aangepaste outfit te steken aangezien ze een belangrijke rol spelen bij het overbrengen van de kerstsfeer. 

Muziek wordt algemeen gezien als een geweldige manier om de stemming te bepalen, daarom hebben we vakantiehits van Spotify en YouTube verzameld die u in de winkel kan gebruiken.

Breng geluk in het leven van uw klanten

Dit jaar zijn uw klanten tijdens de feestdagen meer dan ooit op zoek naar warmte en gezelligheid. U kan wat geluk in hun leven brengen met uw heerlijke gebakjes! 

Bent u op zoek naar inspiratie voor de feestdagen? Ontdek onze eindejaarsrecepten! Aarzel niet om uw eindejaarsproducten te delen door ons te taggen op uw sociale media. We laten ons graag inspireren door uw producten.