Het lijkt erop dat u Internet Explorer 11 gebruikt. Dit wordt niet ondersteund door deze website. We raden u aan om Google Chrome te gebruiken voor de beste browser-ervaring.

Pas de diensten van uw bakkerij aan tijdens Covid-19

Onder de huidige omstandigheden veranderen de behoeften en het gedrag van consumenten snel.  Dit geldt vooral voor de vraag naar voedsel. De situatie vereist een andere benadering van de gebruikelijke manier van zakendoen. In dit artikel vindt u een handvol aspecten waarmee u rekening kunt houden om uw zaken voort te zetten terwijl u geconfronteerd wordt met Covid-19. 

Optimaliseer het beheer in de winkel 

Aanpassen van de openingstijden
Ervoor zorgen dat uw winkel open, schoon en gevuld is, kan tegenwoordig een veeleisende taak zijn. Om uw service draaiende te houden, kunt u overwegen om uw openingstijden anders in te delen, zodat u voldoende tijd heeft om hygiënemaatregelen op te volgen, uw voorraad bij te vullen en uw teamleden ook gezond te houden. 

Analyseer uw assortiment

Bekijk uw productassortiment grondig en houd rekening met de manier waarop het koopgedrag van uw klanten is veranderd sinds het begin van de uitbraak. Controleer welke wijzigingen u kunt aanbrengen om aan deze behoeften te voldoen. Tegelijkertijd wilt u misschien ook uw gebruikelijke broodassortiment minimaliseren om gefocust te blijven en uw diensten op peil te houden. 

 

 

Gebruik de Vita+ spaarkaarten

Bedank uw klanten voor hun loyaliteit door te werken met de Vita+ spaarkaarten. Bij aankoop van 7 Vita+ broden kan je hen een gratis Vita+ brood aanbieden. Zo kunnen ze niet alleen genieten van deze lekkere en gezonde broden, maar tevens zijn deze spaarkaarten ook interessant voor hun portemonnee. Vraag vandaag nog uw Vita+ spaarkaarten aan bij uw Puratos vertegenwoordiger.

Afhalen en bezorgen aan huis


Bied uw klanten de mogelijkheid om op hun gemak te bestellen en af te halen of om hun bestelling thuis te laten bezorgen. Naast het bedienen van uw klanten door 24/7 te kunnen bestellen, maakt online bestellen het u gemakkelijker om bestellingen te beheren en te reageren op de vraag van klanten.

Bovendien hoeven klanten niet in de rij te staan. Vervolgens tonen ze het bestelnummer, halen ze hun goederen tijdig op en worden alle betalingen digitaal beheerd, wat helpt bij het handhaven van hygiënemaatregelen en sociale afstand.   

Geïnteresseerd in zo'n service? Je kan nu je webshop gratis en vrijblijvend maken met Bakeronline, een technologie waarmee bakkerijen een gepersonaliseerde webshop kunnen creëren waar consumenten eenvoudig kunnen bestellen.

Lees ook het artikel "Blijf in contact met uw klanten: snel van start gaan met sociale media" voor tips & tricks over hoe maximaal te communiceren over uw webshop.

Als u thuisbezorgingen gaat aanbieden, moet u uw gezondheids- en veiligheidsmaatregelen bekijken en hierover communiceren. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat de bezorger het huis niet betreedt en de bestelling aan de deur achterlaat.

 

 

Communiceren. Open en eerlijk. 

Wees open en transparant
Dit zijn uiterst onzekere en - voor sommigen zelfs angstige - tijden. U kunt uw klanten helpen door open en eerlijk te zijn in uw communicatie. Meer dan ooit is het essentieel om uzelf in de schoenen van uw klanten te plaatsen en te proberen te begrijpen wat voor soort informatie ze zoeken. Hierbij kunt u denken aan:

 

Blijf in contact met uw klanten

Terwijl sociale afstand het contact vermindert, moet u andere manieren vinden om verbinding te maken met uw klanten. Om ze op de hoogte te houden, moet u ervoor zorgen dat uw bedrijfswebsite en Facebook-pagina regelmatig worden bijgewerkt.
Om open te staan voor de vragen en ideeën van uw klanten, kunt u communicatie aanbieden door WhatsApp for Business of Facebook live te gebruiken.Als u ervoor kiest om dit te doen, moet u er rekening mee houden dat berichten op de juiste manier moeten worden behandeld. 

Uiteraard kennen u en uw medewerkers uw klanten het beste. Werk samen en begin “out of the box” te denken om creatieve ideeën te genereren om uw diensten nog meer aan te passen.

Leuke initiatieven die Belgische bakkers ondernamen de voorbije weken

Meer weten over hoe Puratos de Covid-19 crisis aanpakt

Zoals voor iedereen heeft de door Coronavirus veroorzaakte gezondheidsnoodsituatie ook bij Puratos grote gevolgen voor ons werk en ons dagelijks leven. We willen u erop wijzen dat Puratos, in volledige overeenstemming met de richtlijnen van lokale autoriteiten over de hele wereld, alle interne maatregelen heeft genomen die nodig zijn om de gezondheid en veiligheid van onze werknemers en zakenpartners te versterken, en om de productie en levering van onze producten aan al onze klanten te garanderen.

Als u vragen heeft, bezoek dan onze website of neem contact op met uw Puratos vertegenwoordiger.

Dit artikel is gebaseerd op de huidige beschikbare informatie en zal worden bijgewerkt indien nodig.