Brood, een goed verhaal!

Ode aan brood goed ontvangen

7 jun 2018

Nieuws
Bakkerij
Bakkerij

U heeft de radiospot ongetwijfeld al gehoord de voorbije weken. Op 26 maart is de campagne 'Brood. Een Goed Verhaal' van start gegaan. De bakkerijsector laat hiermee de consument 3 jaar lang zien hoe lekker, veelzijdig, voedzaam en makkelijk brood is en dat het onderdeel uitmaakt van de Europese eetcultuur. De campagne loopt zowel in België als in Nederland.

Touch Tell Sell

‘Brood. Een Goed Verhaal’ is een echte belevingscampagne. Het moet de consument weer een goed gevoel over brood geven. Daarom is de campagne opgebouwd uit drie ‘lagen’ die elk een eigen doel hebben. In de ‘Touch’ wordt de consument geconfronteerd met een krachtige boodschap waarin alle positieve elementen van brood terugkomen. Hierin speelt de Ode op de radio een grote rol. In de ‘Tell’ laag wordt het verhaal achter brood verder uitgediept door de positieve waarden van brood meer te benadrukken. Bijvoorbeeld door de inzet van sociale media en de websites broodengezondheid.be en painetsante.be. Ten slotte zoeken wij de consument op door op prominente plekken brood te laten proeven in de zogenaamde ‘Sell’ laag.

Wat er nog op de plank ligt

De komende maanden ontvouwt de campagne zich verder richting de consument, maar ook richting de wetenschap en voedingsprofessionals. Zo zal er actief gecommuniceerd worden via sociale media als Facebook en zullen de websites verder aangevuld worden met achtergrondartikelen, recepten en verhalen over brood. In dit deel van de campagne komt het goede verhaal achter brood sterk terug. Op diverse plaatsen in België kunnen consumenten de smaak en veelzijdigheid van brood ervaren tijdens proefsessies. Zo zullen promoteams aanwezig zijn in Plopsaland, op de Boekenbeurs, nabij stations in Brussel, Antwerpen en Luik, maar ook op markten en braderijen en in shopping centra.

Voor meer informatie kan u surfen naar www.broodeengoedverhaal.be.

De campagne is ook geschikt om wat extra aandacht voor de bakkers zelf te genereren.