Het lijkt erop dat u Internet Explorer 11 gebruikt. Dit wordt niet ondersteund door deze website. We raden u aan om Google Chrome te gebruiken voor de beste browser-ervaring.

Maak het verschil met smaak, uitzicht en promotie van uw brood

15 feb. 2021

Smaak verbeteren
Artisanaal
Nieuws
Bakkerij

Op zoek naar een eenvoudige manier om uw brood uniek te maken? Speel dan met de smaak! Maar niet alleen de smaak is belangrijk. Men wil met alle zintuigen verrast worden. Uiterlijk is dan ook een belangrijk aankoopcriterium en de beleving rondom voeding speelt wel degelijk een rol bij de aankoop ervan. Lees hieronder hoe u op deze verschillende niveaus het verschil kan maken.

Maak met smaak het verschil in uw brood

Wat is de belangrijkste factor bij de aankoop van brood? (*)

Op zoek naar een eenvoudige manier om uw brood uniek te maken? Speel met de smaak! 

Smaak is het tweede belangrijkste criterium bij de aankoop van brood. Uw brood anders/uniek laten smaken kan daarom echt een verschil maken.

Voldoe aan de verwachtingen van de consument door uw brood lekkerder en unieker te maken dankzij het gebruik van desem

Elk jaar opnieuw beschouwen de consumenten desem als lekker en gezond en dit is in stijgende lijn. Desem is daarom het perfecte ingrediënt om uw brood op smaak te brengen en ervoor te zorgen dat het voldoet aan de verwachtingen van de consument.

Ingrediënten in brood (*)

Met ons Sapore assortiment kan u perfect het verschil in smaak maken

Sapore staat voor een gamma van natuurlijke bakkerijproducten op basis van fermentatie, klaar voor gebruik. Elke Sapore heeft een unieke smaak, afgestemd op een bepaalde applicatie. 

Door één of meerdere van onze Sapore desem toe te voegen aan uw brood, ook in geval van lage dosering, kan u uw producten onderscheiden op vlak van smaak. U kan ook uw eigen smaak creëren dankzij een combinatie van onze desems of waarom niet één van onze desems combineren met uw eigen desem!

  • GEFERMENTEERD: smaak van lange fermentatie 
  • ROMIG: verse boter, gefermenteerde melk, room 
  • MAILLARD: geroosterd, rokerig, hout, karamel, gegrilde koffie 
  • GEMOUT: moutstroop, moutmeel 
  • FRUITIG: appel, rozijnen 
  • ZUUR: melkzuur, azijnzuur

Smaak is heel belangrijk, maar het is meer dan smaak alleen

Men wil met alle zintuigen verrast worden. Uiterlijk is dan ook een belangrijk aankoopcriterium en de beleving rondom voeding speelt wel degelijk een rol bij de aankoop ervan. Daarom geven we u enkele tips & tricks om hiermee het verschil te maken.

Er kunnen kleine aanpassingen gebeuren om uw brood er rustieker te laten uitzien!

Dit is niets nieuws, consumenten kopen met hun ogen. Door uw brood er rustieker te laten uitzien, kan dit de aandacht van uw klanten trekken. Hier zijn enkele tips & tricks om uw brood een rustiek uitzicht te geven:

  • Bebloem uw brood en ga aan de slag met verschillende insnijdingen of gepersonaliseerde broodprikkers
  • Voor het bakken uw brood insnijden en minder stoom geven, geeft een rustiekere look aan de insnijdingen
  • Gebruik Décor Tijgerpapmix, onze mengeling voor decoratie van tijgerbroden, eventueel verrijkt met onze Softgrain producten (zachte, voorgekookte granen geweekt in een natuurlijke desem)
  • Gebruik decoratie (zoals granen en zaden) 

Bekijk hier onze presentatie over hoe u uw brood een rustieker uitzicht kan geven.

Trek de aandacht van uw klanten door uw brood in de kijker te zetten

Uw brood is uniek, uw brood is lekker, uw brood is vers. Communiceer hierover!

Hier zijn enkele tips & tricks om uw brood te promoten: 

  • 60% van de Belgische consumenten vindt het interessant wanneer de traditie, de herkomst en de geschiedenis gedeeld worden (*). Laat zien en vertel hoe u uw brood maakt en deel uw verhaal, traditie en herkomst. Dit kan eenvoudigweg door een video te maken met uw smartphone over de productie van uw brood. Deze video kan u dan vervolgens delen op uw TV scherm in uw winkel of online.
  • Geef uw klanten de kans om uw brood te proeven. Organiseer proevertjes in uw winkel of geef enkele sneden van uw brood mee naar huis bij elke aankoop. 
  • Online aanwezigheid is nu meer dan ooit belangrijker werkt steeds beter. Communiceer dus over uw brood via uw sociale media, website en webshop.
  • Promoties en wedstrijden zullen uw verkoop zeker een boost geven. Verlaag de prijs van uw brood tijdens een bepaalde periode, geef vouchers voor gratis brood of voor een korting op uw brood. Organiseer (online) wedstrijden om enkele broden te winnen en dit bijvoorbeeld enkel bij aankoop van bepaalde broden.
  • Informeer uw winkelpersoneel over uw brood en zijn ingrediënten. Zo weten uw medewerkers alles wat er te weten valt over uw producten en kunnen zij hun verhaal met uw klanten delen.
  • Heeft uw brood specifieke voordelen (Bv.: rijk aan vezels of minder zout)? Hebben de ingrediënten een bepaalde geschiedenis (Bv.: lokaal geproduceerd)? Communiceer hierover naar uw klanten toe! Het zal hen zeker interesseren. 

Wij stellen ons label “De Smaak van weleer” alsook diverse digitale elementen ter uwer beschikking zodat u heel eenvoudig uw eigen communicatiemateriaal kan creëren. 

Bekijk hier onze presentatie over hoe u uw brood in de kijker kan zetten en hoe we u ondersteunen met digitaal materiaal om uw eigen communicatiemateriaal te creëren.

Aarzel niet om uw Puratos vertegenwoordiger te contacteren om hierover meer info te ontvangen.

(*) Onderzoek “Taste Tomorrow” 2019, gedaan onder 17.478 consumenten in de brood-, banket en chocoladesectoren wereldwijd (waaronder 7.200 uit Europa en 400 uit België). Voor meer info, bezoek www.tastetomorrow.com of contacteer uw Puratos vertegenwoordiger.